Pismo ‘podrške’ obrazovanju

September 22, 2011 § 1 Comment

Ovim putem želim da se zahvalim ministarstvu prosvete, bolonjskom sistemu i valjda svim tim divnim i pažljivim ljudima koji nam omogućavaju da projedrimo kroz naše visoko obrazovanje što bezbolnije.

Još jedna školska godina se bliži kraju (za mene) i polako ulazim u finalne stadijume mog studiranja (još samo jedna i po godina).

Ove godine sam, između ostalog, uspela sledeće stvari:

  1. Iz jednog predmeta da naučim sve što treba i kako treba i sve što se od mene traži (iz knjige, jer za promenu knjiga postoji) i dobijem 10.
  2. Jednom predmetu da posvetim bukvalno 2h zajedno sa još nekoliko koleginica, da nakucamo 2 (i slovima: D-V-E) A4 strane teksta ‘seminarskog rada’, predamo i svi iz ispita dobijemo 10 (kao i cela moja generacija). Knjiga ne postoji. (niti sam nešto sigurna o čemu se uopšte radilo u samom predmetu)
  3. Da iz jednog predmeta posle više nedelja učenja iz skripti, jer knjiga ne postoji, dobijem 8, poništim i u sledećem roku izađem sa samo jednom prethodno pročitanim identičnim gradivom i dobijem 10.
  4. Da oko 2 meseca učim jedan predmet iz knjiga moje mame, jer takvih više nema danas da se kupi, izađem apsolutno uverena u svoje znanje na ispit i prvi put: padnem uz uvredu profesorice da spadam u grupu nesavestnih zdravstvenih radnika (ista ta prof. je u sledećem roku izgovorila mojoj koleginici da se ona oseća obaveznom da je obori da ova ne bi nekog ubila kasnije u svom radu – tim rečima), a drugi put i pored najbolje volje i namere (kod drugog profesora) dobijem 7.
  5. Da na jednom testu moja koleginica (koja je po proseku u top 5 studenata naše godine) i ja, koje smo učile iz knjige, dobijemo najgore ocene (poslednje na listi po bodovima. Treća koleginica koja je isto učila iz knjige je pala.), a svi ostali koji su imali prethodno ‘provaljene’ testove su prošli bolje od nas. (Imale smo ih i mi, ali nismo ni pogledale, jer ko veli: bolje ćemo proći ako sednemo i radimo.)
  6. Iz jednog predmeta nisam ništa učila. Apsolutno. Otvorila sam skriptu (jer knjiga ne postoji) da napišem puškice za svaki kolokvijum i iz svega ukupno na kraju dobila 8.

To je 6 od mojih 11 predmeta godišnje. Puta 5 godina.

Ne zna se šta se od nas traži, ne zna se koje gradivo dolazi u obzir, ne zna se način polaganja ispita, a često ni sam profesor ne zna koji student je koji smer, a kamoli koja godina. Jednom smo se čak žalili da smo na ispitu dobili pitanja koja nisu obrađivana na predavanjima, a profesor je odgovorio, hladnokrvno: ‘A, ali to sam predavao prošloj godini.’

I nije čudo što pola moje godine već planira i svesno radi ka tome da ode u insotranstvo da završi doktorske studije i ostane tamo. Nije čudo što barem dve koleginice koje znam polako popuštaju sa živcima i već ne mogu da ih prepoznam u odnosu na kakve su bile na početku studija (što se karaktera tiče). Nije čudo, jer na svakom našem koraku oni koji bi trebalo da nam pruže znanje i koji bi trebalo da nas osposobe za dalji rad i život nas sapliću, na najpoganije i najprljavije moguće načine.

Studirati kod nas je kao što je čuveni Teri Pračet rekao:

‘…might be compared, from the perspective of the players (ie everybody), to being involved in an obscure and complex version of poker in a pitch dark room, with blank cards, for infinite stakes, with a Dealer who won’t tell you the rules, and who smiles all the time.’

§ One Response to Pismo ‘podrške’ obrazovanju

  • Siobhán says:

    Nemam šta pametno da ti kažem, kiddo. :S
    Celo naše visoko školstvo je poput neke tragikomične priče. Koliko puta sam položila ispit sa naučenih 10% knjige jer sam imala sreće da mi ulete ta pitanja… A nekada ni naučenih 100% nije bilo dovoljno, zato što profesor traži nešto mimo literature koju je sam naveo kao potrebnu…
    E sad – ja sam pravnik, ne donosim odluke u sekundi, uvek moglu da CTRL+F-ujem neki zakonski tekst ako nisam sigurna… Ali kod medicinara/stomatologa/farmaceuta to ne bi smelo da se dešava.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Pismo ‘podrške’ obrazovanju at Plavooki Realizam.

meta

